Nieuwe fietsen voor de jongens en ik zoek een andere job.

05-09-2018

Na veel afzien op hun mountainbike hebben we besloten nieuwe fietsen te kopen voor Lennix en Daan. Bij elke fietstocht hing na 5 kilometer hun tong bijna op de grond, die mountainbikes zijn hier echt niet ideaal voor.
Dol gelukkig waren ze toen ze hun ouderwetse postfiets kregen. Het was echt een koopje. De ene hadden we gevonden op Facebook voor €35 en de andere voor €50.
Ze konden eindelijk normaal zitten bij het fietsen.

Tijd om eens uit te testen. We hadden een fietstocht gepland  in onze buurt.
We zijn een zweefvliegveld tegengekomen, indrukwekkend hoe die in de lucht geraken. Aan een soort kabel worden deze vliegtuigen zonder motoren heel hoog de lucht in getrokken. Bij onze 2de rust kwam er een hele karavaan van old timers voorbij.
Lennix en Daan vonden die "oude auto's" zo mooi.
Daarna zochten we een rustig kreekje op voor een lekkere picknick.

Ook de kermis hadden we opgezocht en daar leerde ze ook een oudje kennen: de tamagotchi. Eerst vonden ze het gek en dan nog zonder touchscreen. Toch hebben ze hem sinds dien niet los gelaten.
Met Daan ben ik aan project Lego vrachtauto begonnen. Toch wel leuk samen Lego bouwen.

Het belangrijkste moment van de week is mijn sollicitatie. Eerste keer als vrouw gaan solliciteren. Best spannend want je hoort vaak dat trans personen minder kansen krijgen.
Ik heb al een job van toezichtster van brand en veiligheidswachten in combinatie met gasanalist. Zeker bij dat laatste moet ik constant industriële tanks beklimmen en destillatietorens. Ik moet niet vertellen dat je in de petrochemie vaak in omgevingen komt waar toch wat ongezonde en kankerverwekkende dampen aanwezig zijn.
Bijkomstig heb ik door ijshockey en freestyleskiën heel slechte knieën en kan ik al die trappen niet aan.
Ook ben ik iemand die van nieuwe uitdagingen hou en die had ik niet meer.

Dus mijn beslissing, een nieuwe job zoeken. Ik kwam techniekster voor gasdetectie apparatuur en portofoons tegen en dat stond me enorm aan.
Weg uit die vieze omgevingen en techniek is iets waar ik me wel in kan uitleven.
Ook ben ik bekend met die toestellen door mijn huidige job.
Ik had na 10 jaar vaste job geen idee meer hoe ik er moest aan beginnen en dan mijn trans achtergrond, SPANNEND.

Na het indienen van mijn motivatiebrief en CV waar ik niet sprak over het transgender zijn, kreeg ik te horen dat ik bij de laatste enkele was en op gesprek mocht komen.
Het gesprek lief fijn, wel jammer dat ze vermelden dat ik niet moet schrikken als iemand een trans grapje zou maken. Ik vond dit zeer ongepast maar antwoordde dat ik wel mijn vrouwtje kan staan. Dat is ook zo wel ;-) .

Dit was een leuke en spannende week, wat brengt volgende week ons?

© 2018 Nikki's blog.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin